Del 7 de juny al 7 de juliol 2024

Aquesta exposició té com a objectiu posar en valor la feina excepcional feta per la M. Àngels, l’Antònia, l’Angelita, en Paco, en Jose, en Pepe i en Paco, amb el suport de la restauradora del Museu, la M. Àngels, i la tècnica de suport de la Fundació MAP, la Yolanda, en la restauració d’objectes del Museu Etnogràfic de Ripoll. Aquest projecte no només dona visibilitat al patrimoni cultural de la nostra regió, sinó que també ressalta la importància de la inclusió social.

La Fundació MAP i el Museu Etnogràfic de Ripoll han col·laborat per donar una nova vida a objectes etnogràfics que formen part del nostre llegat cultural. Aquesta col·laboració ha permès als participants desenvolupar habilitats tècniques i artístiques mentre contribueixen a la conservació del patrimoni local. Els usuaris de la Fundació MAP hi han treballat amb passió i dedicació, i han demostra així que, amb el suport i les oportunitats adequades, poden assolir fites impressionants. Aquest procés de restauració no només ha estat un viatge de recuperació dels objectes, sinó també de creixement personal per a tots els participants.

En aquesta exposició podreu veure una selecció d’objectes restaurats, cadascun amb la seva pròpia història i el seu significat, alhora que podreu descobrir la memòria i la vida de cada un d’ells, així com reconèixer i apreciar la feina de les persones que han fet possible aquesta revifalla. Esperem que aquesta mostra us inspiri a l’hora de valorar el nostre patrimoni cultural, i també us faci reflexionar sobre la importància de la inclusió i la diversitat en tots els àmbits de la societat.

Agraïm la col·laboració desinteressada de l’Associació Fotogràfica de Ripoll, que és qui ha donat vida als veritables protagonistes d’aquest projecte.